Ehdot

Toimii 10.08.2021 lähtien

Yksityisyyden suoja

Turvaamme asiakkaidemme yksityisyyden suojan ja vastaamme siitä, että kaikki henkilötietojen käsittely tapahtuu voimassa olevan lain mukaisesti. Asiakkaamme voivat tilata verkkokauppamme kautta joko luomalla itsellensä tilin tai ilman, mutta tarvitsemme tiettyjä henkilötietoja, jotta kauppa olisi sujuvaa. Tässä kerromme mitä henkilötietoja keräämme, mikä henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on, mitä oikeuksia asiakkaalla on ja miten toimimme, jotta henkilötietojen käsittely olisi turvallista.

Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 01.04.2020. Viimeisin muutos 01.04.2020.

Rekisterinpitäjä
F.TENT Oy  Y-tunnus 2817760-9, Kivikonlaita 22 halli 31, 00940. Tämän palvelun osalta voit olla yhteydessä rekisterinpitäjään sähköpostilla: f.tentoy@gmail.com

Mitä tietoja käsittelemme?
Käsittelemme seuraavia tietoja verkkokauppa-palvelussa:
koko nimi, osoite, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero
Asiakkuuteen liittyvät tiedot, esimerkiksi Asiakasnumero
Tiedot ostoista, tilauksista, toimituksista ja palautuksista

Missä tarkoituksissa henkilötietojasi käsitellään?
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voisimme tarjota sinulle sopimusehtojen mukaiset palvelut. Käytämme tietojasi asiakassuhteen hoitamiseen, verkkokauppatilausten ja -toimitusten järjestämiseen sekä asiakasyhteydenpitoon. Voimme ennen uuden tilauksen hyväksymistä tarkistaa, ettei asiakkaalla ole maksamattomia erääntyneitä laskuja aikaisemmilta tilauksilta. Henkilötietoja voidaan myös käyttää kirjanpidossa, laskutuksessa ja tilintarkastuksessa; maksutositteita, hallinnollisia ja juridisia kysymyksiä varten; palveluidemme, verkkosivujemme ja verkkosivujemme käytettävyyden parantamiseen tähtäävissä tilasto- ja markkinointianalyyseissä; järjestelmiemme kehityksessä ja kunnossapidossa; sekä asiakastutkimuksia varten.Katsomme, että meillä on asiakassuhteeseen perustuva oikeutettu etu käsitellä antamiasi tietoja, jotta voimme tarjota sinulle haluamasi palvelut, vastata sinulle asiakaspalvelussamme ja tarjota sinulle palveluita.
 Säilytysaika
 Asiakkaan henkilötiedot tullaan poistamaan/anonymisoimaan, kun niitä ei enää tarvita tai ellemme lain mukaan ole velvollinen säilyttämään tietoja pidempään. Päättyneen asiakassuhteen jälkeen arvioimme henkilötietojen jatkokäsittelyn tarpeen. Kaikki henkilötiedot, joita ei enää tarvita käsittelyn tarkoituksiin, tullaan poistamaan/ anonymisoimaan. Emme säilytä henkilötietoja pidempään kuin mitä on välttämätöntä.
Kirjanpitomme tositeaineistoon sisältyviä henkilötietoja säilytämme viiden(5) vuoden ajan.
 Mitä oikeuksia sinulla on?
 Tietojen tarkastaminen kun pyydät saada pääsyn tietoihisi.
Tietojen korjaaminen :sinulla on oikeus saada puutteelliset henkilötietosi täydennetyiksi ja myös virheelliset tietosi korjatuiksi.Tietojen poistaminen: Sinulla on oikeus pyytää henkilötietosi poistamista rekisteristä. Tietosi poistetaan, jos käsittelylle ei enää ole olemassa laillista perustetta.
 Tietojen siirtäminen: Sinulla on oikeus saada meille itse toimittamasi tiedot koneellisesti luettavassa muodossa ja siirtää tiedot järjestelmästä toiseen, kun käsittely perustuu suostumukseen tai sopimukseen ja käsittely tehdään automatisoidusti.
-Käsittelyn vastustaminen: Voimme käsitellä henkilötietojasi oikeutetun edun perusteella osana liiketoimintaamme harkittuamme, ettei käsittely loukkaa henkilötietojesi suojaa. Näissä tilanteissa sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä henkilökohtaisiin syihisi vedoten.
Käsittelyn rajoittaminen: Sinulla voi olla oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä. Kun käsittelyä on rajoitettu, rekisterinpitäjä ei pääsääntöisesti käsittele tietojasi muuten kuin säilyttämällä tiedon. Tämä oikeus sinulla on esimerkiksi, kun kiistät henkilötietojesi paikkansapitävyyden, jos käsittely on lainvastaista tai jos olet vastustanut henkilötietojesi käsittelyä ja odotat vastausta kyseiseen toimenpidepyyntöön.
 Kuinka käytät oikeuksiasi
Lähettämällä meille henkilökohtaisesti allekirjoittamasi pyynnön kirjeitse yllä mainittuun rekisterinpitäjän osoitteeseen. Merkitse kuoreen ”tietosuoja”. Tällaiseen pyyntöön vastaamme kirjeitse. Mikäli vastaus sisältää henkilötietojasi, toimitamme kirjeen henkilökohtaisena kirjattuna kirjeenä. Kirjettä ei voi kuitata vastaanotetuksi kukaan muu, kuin vastaanottajaksi merkitty henkilö. Näin varmistamme kirjeen oikean vastaanottajan ja tietojen luottamuksellisuuden.
Rekisterin ylläpitäjä ja käyttö-oikeus
Tietoihin on pääsy vain henkilöillä, joilla työtehtäviensä perusteella oikeus käsitellä rekisteriin tallennettuja tietoja. Rekisteriä säilytetään sähköisesti ja suojattuna asianmukaisesti ulkopuolisilta palomuurein ja muin suojakeinoin. Rekisterin käyttöoikeus edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa. Henkilötietoja ei siirretä EU- tai ETA-alueen ulkopuolelle. Myös eräillä viranomaisilla on lakiin perustuva tiedonsaantioikeus. Tällaisia viranomaisia ovat mm. poliisi-, tulli-, rajavartio- ja veroviranomaiset.
Valitusosoitus
Mikäli katsot, että emme käsittele henkilötietojasi EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti, voit tehdä valituksen valvontaviranomaiselle. Suomessa kyseinen viranomainen on tietosuojavaltuutettu.
Välttämättömät tiedot rekisterin kannalta
Jotta voisimme tarjota sinulle tässä selosteessa kuvattuja palveluita, on meidän käsiteltävä välttämättömiä henkilötietoja. Tällaisia tietoja ovat palvelun käyttöönoton yhteydessä antamasi tiedot.
 Tietojen käyttö muihin tarkoituksiin
Emme käytä tietoja muihin kuin tässä asiakirjassa ilmoitettuihin tarkoituksiin. Mikäli myöhemmin ilmenee uusia käyttötarpeita, informoimme sinua siitä ja tiedon käsittelyperusteesta. Tarvittaessa pyydämme sinulta suostumuksen henkilötietojen käsittelyyn uusia käyttötarkoituksia varten.
 Tietosuojavastaava
Mikäli on kysymyksiä käsittelemiemme tietojen suhteen tai haluat käyttää oikeuksiasi, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä. Mikäli haluat päivittää henkilötietojasi voit lähettää kirjallisen vaatimuksen alla olevaan osoitteeseen.

Henkilötietojesi käsittelystä vastaa F.TENT Oy, Kivikonlaita 22 halli 31, 00940 f.tentoy@gmail.com. Mikäli haluat tehdä valituksen henkilötietojesi käsittelystä, voit aina kääntyä valvontaviranomaisen puoleen: Tietosuojavaltuutettu, PL 800, 00521 Helsinki
henkilötietojesi käsittelystä, voit aina kääntyä valvontaviranomaisen puoleen: Tietosuojavaltuutettu, PL 800, 00521 Helsinki.

Toimitusehdot/Toimitusaika

Tuotteidemme toimitusaika on 2-5 työpäivää, jotka ovat varastossamme. Lisäksi on tuotteita, jotka on tehtävä tilauksesta, joten toimitusaika on vähintään 4-10 työpäivää. Pyrimme aina toimittamaan tavarat mahdollisimman pian. Otamme yhteyttä asiakkaisiin mahdollisimman pian sähköpostitse tai puhelimitse, jos havaitsemme, että toimitusaika ylittää tavallisen ajan tai tuotetta ei ole enää saatavana.
Viikonloppuisin tehdyt tilaukset lähetetään vasta ensi maanantaina.
Jos toimitus viivästyy (toimitusaika on päättynyt), ota yhteyttä osoitteeseen f.tentoy@gmail.com.

Toimitustavat
Tilauksesi toimitetaan kiinteään hintaan (9,90 €) toimitushinta voi muuttua, jos se ylittää vakiopakkauksen mitat / painon (19 x 60 x 100 cm, 35 kg)

59 x 36 x 60 cm, 35kg Toimitus noutopisteeseen, työpäivää. -13,90 €
60 x 60 x 100 см, 35 кгToimitus noutopisteeseen työpäivää.-19,90 €
30 х 30 х 300 см, 35 кгToimitus vastaanottajan ovelle -49,90 €

Pyrimme toimittamaan tilaamasi tuotteet ajoissa. Kuitenkin voi syntyä olosuhteita, jotka estävät meitä toimittamasta tavaroita ajoissa. Lisäksi f.Tent Oy ei ole vastuussa toimitusten viivästymisistä tai puutteista, jos tilauksen viivästyminen tai täyttämättä jättäminen johtuu yrityksen hallitsemattomista olosuhteista (esimerkiksi ylivoimaisesta esteestä). Jos emme jostain riippumattomasta syystä pysty toimittamaan tilaustasi 30 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä, ilmoitamme asiasta sinulle mahdollisimman pian ja sinulla on sitten oikeus hyvitykseen käyttämästäsi maksutavasta.

Maksuehdot

Klarna Checkout: Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, – kaikki yhtä turvallisia!

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä, ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.
Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.
Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot (In English)
Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.
Pivo Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla. Pivon käyttöehdot
MobilePay Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla. MobilePayn maksuehdot
Siirto Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot: OP:n yleiset euromaksuehdot
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla [PDF]
Apple Pay Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla. Apple Payn käyttöehdot
Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja AfterPay. Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Collector Collectorin yrityslaskun ehdot [PDF]
Collector-tuoteseloste [PDF]
Lue lisää: Collector.fi
Jousto
Jousto-tuoteseloste [PDF]
Lue lisää: Jousto.com
OP Osta laskulla
OP:n lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot [PDF]
OP Osta laskulla -tuoteseloste
AfterPay
Lue lisää: AfterPay.fi

Reklamaatiot

Kaikki tilausta tai toimitusta koskevat valitukset on lähetettävä kahdeksan (8) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen f.tentoy@gmail.com tai soittamalla numeroon +358 45261 42 28.

Oikeus palauttaa ja vaihtaa tavaroita

Jos kuluttaja peruuttaa kaupan, tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.

Kuluttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset, jos yritys ei ole sitoutunut vastaamaan niistä. Kuluttajan ei tarvitse maksaa palautuskustannuksia,

jos yritys on sitoutunut vastaamaan palautuskuluista.

jos yritys ei ole ennen tilauksen tekemistä antanut kuluttajalle tietoa siitä, että kuluttajan on vastattava kustannuksista sekä tietoa palautuskustannusten määrästä, jos tavarat eivät ole palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse.
Peruuttamisilmoitus

Maksun palauttaminen

Yrityksen on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut maksut. Yrityksellä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa.

Jos kuluttaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi pikatoimituksen, yrityksen ei tarvitse palauttaa siitä aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.

Jos yritys ei palauta rahoja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tai tavaran saatuaan, kuluttajalla on oikeus viivästyskorkoon.

Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Maksun palauttamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain kuluttajan suostumuksella.

Jos kuluttaja on maksanut ostoksensa esimerkiksi verkkopankissa, summa on palautettava kuluttajan ilmoittamalle pankkitilille. Luottokorttimaksu hyvitetään vastaavasti luottokortille.

Jos kuluttajan tilinumero ei ole yrityksen tiedossa, yritys voi palauttaa rahat esimerkiksi maksuosoituksena.

Jos yritys ei palauta rahoja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan ja ostos on maksettu luottokortilla, kuluttaja voi vaatia rahoja takaisin luottoyhtiöltä. Kuluttaja ei voi vaatia luottoyhtiöltä hyvitykseksi suurempaa summaa kuin on luottokorttiyhtiölle maksanut.   

Luotonantajan ja operaattorin vastuu

Jos maksoit luottokortilla, voit vaatia myyjän lisäksi hyvitystä aina myös luotonantajalta. Voit kääntyä luotonantajan puoleen esimerkiksi tilanteessa, jossa yritys ei toimita ostosta, ostoksesta on laskutettu väärin tai tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota yritys ei suostu hyvittämään. Luotonantaja ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin luottoyhtiölle on maksettu.

Verkkokaupan toimituksen viivästyessä valituksen tekemisessä luottoyhtiölle voi hyödyntää Euroopan kuluttajakeskuksen valituskirjeen mallia.

Jos maksoit maksukortin debit-ominaisuudella, voit vaatia maksettujen ostosten osalta hyvitystä korttiyhtiöltä, jos yhtiö on korttiehdoissaan tai muutoin tähän sitoutunut.

Jos ostoksesi on veloitettu liittymän laskussa, voit vaatia myyjän tai palveluntarjoajan lisäksi hyvitystä aina myös operaattoriltasi. Voit kääntyä operaattorisi puoleen esimerkiksi tilanteessa, jossa yritys ei toimita ostosta, ostoksesta on laskutettu väärin tai tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota yritys ei suostu hyvittämään.  Operaattori ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin operaattorille on maksettu.

Jos asia ei selviä, kuluttaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Useimmilla etämyyntituotteilla on 14 päivän opt-out-aika, jonka aikana kuluttaja voi peruuttaa tapahtuman ilman erityistä syytä. Peruutusaikaa voidaan pidentää, jos ostajalle ei ole ilmoitettu peruutusehdoista tai maksuvaihtoehdoista.Jos kuluttaja irtisanoo sopimuksen, myös siihen liittyvä laina-, vakuutus- tai muu sopimus (esim. Asennussopimus) peruutetaan.

14 päivän opt-out-ajan ja opt-out-oikeuden laskeminen riippuu siitä, onko kyseessä tuote, palvelusopimus vai digitaalinen palvelu.

Tuotteiden palautusaika on 14 päivää, lukuun ottamatta tuotteita, jotka ostaja on tilannut ulkomailta. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja muuttumaton, ja pakkauksen on oltava ehjä.

Palautuksista on ilmoitettava etukäteen sähköpostitse: f.tentoy@gmail.com tai puhelimitse +358 45261 42 28 (ma – pe 9.00–17.00).

Tavaroiden palautus lähettäjän osoitteeseen: Ostaja maksaa normaalit palautukset.

Verkkokauppa http://www.ftent.fi/ f.Tent Oy Kivikonlaita 22 halli 31, 00940 Helsinki

puh. +358 45261 42 28

Sama palautusoikeus koskee tuotteita, jotka ovat vaurioituneet tai jos sait väärän toimituksen muista syistä. Toimituskuluja ei tarvita tässä tapauksessa. Ilmoita kuitenkin ilmoituksessasi:

Palautuksen syy (jos tuote on vaurioitunut tai väärä)Tilaajan tunnus (nimi / tilausnumero)

Haluat yksinkertaisesti palauttaa tuotteen ja saada rahasi takaisin, tai haluat meidän toimittavan samanlaisen tuotteen korvaamaan vahingoittunut tai viallinen (ja palauttamaan mahdolliset erot).

Tilauksen peruminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, jos toimitus ei tapahdu kohtuullisessa ajassa. Peruutuksista on ilmoitettava sähköpostitse: f.tentoy@gmail.com tai puhelimitse +358 45261 42 28. Ilmoitamme asiakkaillemme yleensä sähköpostitse tai puhelimitse, jos toimitusajat poikkeavat. Myös ftent.fi-verkkokauppa pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen ja palauttaa rahat ostajan tilille.

Yhteystiedot

f.Tent Oy
Y-2817760-9 Kivikonlaita 22 halli 31, 00940 Helsinki Puh. +358 45261 42 28
sähköposti: f.tentoy@gmail.com